AUXILIUM RETAIL AS  

  

«ONE STOP SHOP»-rådgivning

Auxilium Retail AS består av en gruppe erfarne, kunnskapsrike og entusiastiske konsulenter som kan handelsnæringen og som kan hjelpe deg med alt knyttet til din salongdrift.
Enten om du skal starte opp en salong og trenger hjelp med etableringen, ansettelsesprosesser, trenger inngående kunnskap  i økonomi og regnskap, eller om du rett og slett trenger å kurse deg selv og ansatte i salongdrift, salg og service og ikke minst digital markedsføring.


 Kurs med Jon Anders Hesby

Jon Anders er utdannet handelsøkonom med tilleggsutdanning i pedagogikk. Han har solid og bred erfaring fra næringslivet blant annet som salgs- og kjededirektør i ledende faghandelskjeder. Jon Anders har i flere år jobbet med opplæring og trening av selgere og ledere, og er i tillegg lærebokforfatter i salg, markedsføring og salongdrift for hudpleiere og fotterapeuter. (Lærebøkene er utgitt 2014 og 2016) 


SALG- OG SERVICEKURS FOR FRISØRER

- med fokus på salg og kundeopplevelsen

Innhold i kurset 

                                                                                                           kr. 1700,- pr. deltaker

·        Hva er salg, og hva motiverer oss?

·        Ulik former for service

·        Hvorfor og hvordan kan vi selge?

·        Salgsamtalens ulike faser - «Fra sannhetens øyeblikk til ord i posen»

·        Å presentere seg selv i ulike sammenhenger

·        Hvordan behandle ulike kundetyper?

·        Fra ekspeditør til aktivt rådgivende salg- ulike selgerstiler

·        Hvordan skape langvarig kunderelasjoner som bidrar til økt lønnsomhet?

·        Hvordan stoppe kundelekkasjen?

·        Hvordan få en kunde til å bli en trofast kunde?

·        Markedsføring i et moderne perspektiv (profilering, hjemmeside, Google Adwords og bruk av sosiale medier)

 

Visste du at en selgers innstilling og egenskaper står for 80 % av den fremgang man har i salgsarbeidet. De 20% resterende er ferdigheter i salgsteknikk og produktkunnskap. Dette kurset gir deg praktiske verktøy og trening i både salgskunnskaper og mentale ferdigheter. Det å bygge gode kunderelasjoner er uten tvil den mest kostnadseffektive måten å drive business på.  Du får derfor økt forståelse for hvordan skape mersalg og opprettholde gode kunderelasjoner i en hektisk hverdag.

På dette kurset ønsker vi å gi deg forståelsen for samspillet mellom kunden, medarbeidere og bedriften i et helhetsperspektiv, og du skal forstå hva relasjonsmarkedsføring er, og hva som påvirker lønnsomheten i din salong

 

SALONGDRIFTSKURS FOR FRISØRER

innholdet i kurset:                                                    kr. 1700 pr deltaker

  • Hvorfor er det helt nødvendig å jobbe med visjon og verdier?
  • Hvordan sette opp en enkel forretningsplan?
  • Hvordan sette mål som du klarer å gjennomføre?
  • Er du pliktig til å ha et HMS-system?
  • Hvordan kan du få maksimal effekt av de pengene du bruker på moderne markedsføring?
  • Hvordan lykkes med annonsering på Facebook, Google og andre kanaler?
  • Hvordan lykkes med blogg, webinar, kurs og foredrag?
  • Hvilke av de tradisjonelle markedsføringsmetodene er fortsatt viktige?
  • Økonomi og lønnsomhet. Vi setter opp driftsbudsjettet og kalkulerer produkter
  • Svinnproblematikk i salongen

                                             

GAP-ANALYSE                                                                                    kr. 950,- pr. time, normaltid 3-4 timer

 Hvordan skal man bli bedre hvis man ikke vet hvor man har et forbedringspotensial? Det er ikke alltid man vet hva som skal til for at bedriften skal komme på rett «track». Da er en GAP-analyse/Behovsanalyse er svært viktig verktøy. Da identifiserer de hva som er forskjellene mellom den faktiske situasjonen og den ønskede nåsituasjonen, og lager deretter en skreddersydd plan for å fylle dette gapet.

 

ETABLERING                                                                                       kr.650- 1500,- pr. time, pakkeløsninger

Auxilium Retail sørger for at bla. oppstarten blir utført raskt, riktig og rimelig. Etablering av selskap, oppsett av regnskapssystem og nødvendig opplæring samt grunnkurs i økonomi.


STRUKTURERING                                                                                                                      Pris etter avtale   

Har du drevet en stund og føler behov for å rydde opp, hjelper de deg raskt og effektivt med å få orden og struktur. De kan også hjelpe deg fortløpende med den daglige driften enten som en ambulerende økonomi- og regnskapsansvarlig eller kun ved behov.

 

REKRUTTERING                                                                                                                         Pris etter avtale

Feilansettelser er dyrt og lønnskostnader er som regel en stor kostnadspost. Ansatte som ikke fungerer bremser ned hele organisasjonen og fremdriften. De har lang erfaring og gode relasjoner innen rekruttering og kan hjelpe dere med å rekruttere salongansatte, daglige ledere og styrerekruttering.

   

 

RETAIL JUS                                                                                                                               Pris etter avtale

  Juridisk hjelp kan i mange tilfeller være svært viktig. Som salongeier er det flere lover og regler man må holde seg innenfor, både knyttet til de ansatte og den generelle driften.

 

MENTOR OG STYREARBEID                                                             kr. 1500,- pr. time,pakkeløsninger     

Hva kan et profesjonelt styre tilføre driften og resultatet i et AS? Hvilken kompetanse og hvilken kapasitet skal styret tilføre bedriften? Styreleder er daglig leders nærmeste overordnet og skal være daglig leders sparringpartner.


Kurs og foredrag

·        Styret og lovgivningen

·        Forvaltningen av selskap

·        Ansvar og plikter i styret

·        Strategi

·        Styreleders og daglig leders oppgaver

·        Tips om styreutvelgelse

 

Mentor

Auxilium Retail AS er tilknyttet positive personer med lang erfaring, høy kompetanse og gode relasjoner. Disse kan stille seg til disposisjon som mentorer. Dette kan være en unik mulighet.

  

 

OMNICHANNEL-MARKEDSFØRING                                                                                        Pris etter avtale

  Omnichannel-markedsføring tar kommunikasjonen mellom bedrift og kunde et steg videre. Det handler om å tilrettelegge for en sømløs kundereise på tvers av de ulike kanalene. Med omnichannel kan du agere i sanntid med relevante tilbud basert på innsikt i et felles kundebilde og fra spor som kunden legger igjen i de kanalene som besøkes. De hjelper salongen med å skape et ansikt og snakke med én stemme. Uansett målet med markedsføringen må du kjenne systemet, trendene og forstå hvem som er dine viktigste kunder.

 

  • Lansering av nye produkter/tjenester
  • Kampanjer
  • Design og branding
  • Webdesign og webutvikling
  • Digital markedsføring
  • Content Marketing
  • Strategisk og taktisk kommunikasjonsbistand
  • Analyser og rapporter
  • Kundeundersøkelser
  • «Mystery shopper»

              

Kontaktperson:

Sture Karlsen

Rambergveien 17A

 3115 Tønsberg

Telefon: 95 82 17 77  e-post: sk@auxiliumretail.no nettside: www.auxiliumretail.no


Kontaktperson:

Sture Karlsen

Telefon:
95 82 17 77 

e-post:
sk@auxiliumretail.no

nettside:
www.auxiliumretail.no

Footer logo

Turbinveien 3
NO - 0195 Oslo

Telefon: +47 66 85 01 00
Fax: 23 50 19 78



© 2016 HeadQuarter AS